Muzieklessen

Ons aanbod aan muzieklessen

Muziekvereniging Salland biedt al haar muzieklessen in eigen beheer aan. De vereniging beschikt over diverse professionele en enthousiaste docenten en instructeurs. Naast het lessen op een blaas- of slagwerkinstrument is er de mogelijkheid tot het volgen van Algemene Muzikale Vorming.
Voor meer informatie of aanmelden met betrekking tot muzieklessen kun je bellen met Kathinka Hoek 06 – 14505115 of mailen naar mail@muziekverenigingsalland.nl

Zit je in groep 4 tot en met 7 van de basisschool en houd je van muziek? Vind je het leuk om te zingen, te spelen of te bewegen op muziek? Dan is dit iets voor jou! Muziekvereniging Salland biedt kinderen de mogelijkheid Algemene Muzikale Vorming (AMV) te volgen. Er wordt natuurlijk veel gezongen en gespeeld, maar je leert ook over maat, ritme, toonhoogte en instrumenten van deskundige en enthousiaste instructeurs. De halfjarige cursus start doorgaans medio februari en wordt aangeboden in groepsverband op de woensdagmiddag in het MFA van Lierderholthuis.

De muziekvereniging beschikt over een breed scala aan blaasinstrumenten waarin lessen gevolgd kunnen worden. Er kan gekozen worden uit de volgende instrumenten:

Koperinstrumenten

• Bariton
  • Bes Bas
  • Bugel
  • Es Bas
  • Hoorn
  • Trombone
  • Trompet

Saxofoon

• Alt-saxofoon
  • Sopraan-saxofoon
  • Tenor-saxofoon

Naast de individuele lessen beschikt de vereniging over een opleidingsorkest, welke de leerlingen een leuke en gezellige mogelijkheid biedt om samen te spelen. De eigentijdse muziek sluit aan op het lespatroon van de leerlingen. hierdoor is het opleidingsorkest een aanvulling op de muzieklessen en daarbij een goede opstap naar de fanfare. Naast het leren spelen van een instrument is het ook mogelijk om opfrislessen te volgen om zo weer een oude hobby op te pakken. De lessen worden gegeven door Arjan Eek (saxofoon) en Marcel v/d Wulp (koperen blaasinstrumenten). Wanneer je lid wordt van de vereniging krijg je een instrument in bruikleen, er hoeft dus niet voor een eigen instrument gezorgd te worden.

Door het volgen van drumlessen kun je spelen in de drumband of als slagwerker bij de fanfare. Naast het leren drummen is er ook de mogelijkheid om opfrislessen te volgen om zo weer een oude hobby op te pakken. De lessen worden gegeven door Michel Schreuder. Wanneer je lid wordt van de vereniging krijg je een oefenpad in bruikleen om mee te oefenen.

De drijvende kracht achter Van der Wulp Muzieklessen is Marcel van der Wulp. Hij is als docent hoorn en klein koper verbonden aan verschillende kunstencentra, docentencollectieven en muziekverenigingen in Gelderland en Overijssel, zo ook onze vereniging. Ook heeft hij jarenlange ervaring binnen de muziekeducatie voor jeugd in de basisschoolleeftijd. Vanaf midden jaren ’90 is hij ook actief als dirigent van (jeugd)harmonie- en fanfareorkesten. Als uitvoerend musicus is hij verbonden aan blaaskwintet Windkracht Vief.

Hey, hoe kan ik je helpen?